ONLINE YOGA OG QI GONG, Rehabiliterende trening, Stress ned og Myk opp, Stressmestring

ONLINE Yoga og Qi Gong med Anne-Grete

Tren når det passer deg – Der du er!

Online yoga og qi gong – fantastisk trening for å lindre den negative effekten av kronisk stress – bekymring, dårlig søvn og muskelspenninger.

Rehabiliterende, terapeutisk, balanserende, forebyggende!

www.myoga.online

Gjennom bevegelser som løser opp og frigjør energi kan du tåle stress og påkjenninger uten å bli syk eller skadet.

VANSKELIG Å VÆRE I RO?
Bevegelse kan være din måte å oppleve klarhet i hodet og komme i “flyt”. Det kan være rolig eller aktiv trening avhengig av hvilken form du er i.
 
Vi er skapt for bevegelse og helt avhengig av det for at alle delene av kroppen skal være funksjonelle. Samtidig som det stimulerer sirkulasjon og tilførsel av næring har det også avgjørende rensende funksjoner. Dette gjelder like mye fysisk som mentalt.
 
Trening og aktivitet er en fin måte å bli ledet inn mot tilstedeværelse. Blant gode idrettsutøvere er det en velkjent metode å bruke mindfulness for god prestasjon og å komme “inn i sonen”.
 
Du kan skape klarhet og ro gjennom en mindful gåtur eller løpetur, eller meditative yin-yogaøvelser.
 
Bevegelse og sirkulasjon gjennom muskler, vev og organer styrker helsen, samtidig som du beroliger nervesystemet og hjernen. Du balanserer en rekke fysiologiske prosesser i kroppen og reduserer mentalt stress, stimulerer fordøyelsen og for mange kan det også fungere som en naturlig angstdempende medisin.
 
Når du er oppmerksomt til stede mens du beveger deg reduserer du også sannsynligheten for skader, og du øker evnen til å fokusere og skape klarhet i hvordan du tenker. Det er med andre ord en svært gunstig måte å gi helsen et løft på!
 
Gjør din neste trening eller aktivitet mer mindful:
 
+ legg merke til hvordan fotsålene møter underlaget mens du beveger deg
+ strekk deg bevisst opp og rett ut ryggsøylen
+ la kjeven hvile og slipp skuldrene ned, dette må ofte repeteres gjennom hele treningen
 
For å lykkes med både fysisk og mental trening må du forberede gjentagelse og øvelse.
Gi deg selv tid, og vær hensynsfull – mot deg selv  – og andre.