MediYoga Kurs

MediYoga er en fredelig og skånsom trening for å redusere stress og myke opp stramme muskler.

Du er ikke alene om å tenke at du er for stiv for yoga. MediYoga passer for deg som tenker det, og treninger er lagt opp slik at alle øvelsene gjøres med utgangspunkt i din kapasitet og evne. Du kan gjøre øvelser på stol om du har vondt i hofte eller knær, vi har også store puter, bolstre og krakker i yogastudio som benyttes når det er vondt å sitte i skredderstilling. Vår spesialitet er trening for deg som vil myke opp og stresse ned – finne tid til dypere pust og tilstedeværelse, uten forutsetninger eller krav til prestasjonsevne.

MediYoga kurs for deg som er stiv og støl

Mindful MediYoga vil kunne passe for alle, det stilles ingen krav til fysisk form, alder eller kjønn, og denne yogaformen er fin trening for deg som ønsker å:

  • løse opp i muskelspenninger
  • stresse ned
  • øke forbrenningen
  • sette av tid til deg selv
  • puste dypere
  • øve på tilstedeværelse (mindfulness)

Yogaundervisningen ved Moss YogaSenter er preget av Anne-Gretes bakgrunn som nevrofysiolog med spesialisering i nervesystemets  regulering av kroppens fysiologi.

MediYoga kan benyttes både som terapeutisk og forebyggende trening, med svært gode resultater, og ofte etter anbefaling fra lege eller psykolog som trening, spesielt ved:

  • søvnproblemer
  • muskelplager i hofte
  • stiv nakke
  • stram følelse i mellomgulvet
  • sliten i korsrygg

Dypere pust og tilstedeværelse

Yoga er opprinnelig en filosofi, en måte å tenke på som innebærer bevegelse og helse, med samme intensjon – å skape noe nyttig og styrkende i livet, og som vi naturlig bringer videre og sprer rundt oss i våre omgivelser.

Alle skal ikke gjøre det samme, og vi bringer ulike kvaliteter med oss basert på genetikk og miljø, -hva vi har opplevd.

Ikke tro at yoga handler om å stå i bro eller på hodet. Det er for spesielt interesserte. Eller om du vil markere deg som veldig flink, spesielt om du tar bilde av det 😊

Blir du med på MediYoga kurs på Lilleeng Helsepark kan du lære enkle teknikker for å oppregulert det parasympatiske nervesystemet, puste dypere og myke opp stramme muskler, teknikker du også kan bruke når det passer for deg i hverdagen din.